Afsætning af naturkød er endnu ikke et forretningsområde, men det vil et netværk råde bod på. Ni aktører er gået sammen om et netværksprojekt med fokus på naturkød. Formålet er, at forbrugerne får øjnene op for nicheproduktet og kender forskellen mellem naturkød og det traditionelle kød, når de står ved køledisken og skal vælge til aftensmaden. Man kan næsten smage kvaliteten, når man siger ordet naturkød. Men de færreste ved, hvad det dækker over. Naturkød kommer fra kvæg, der har levet på naturarealer og produktionsformen er mere omfattende omend også mere simpel end ved traditionel kvægproduktion. Dyrene lever i høj grad af, hvad der er naturligt til rådighed på arealerne. Det betyder en lavere tilvækst, men det medfører også nye muligheder for særlige smagsegenskaber og en anden kvalitet af kødet. Dyrenes velfærd er høj, da de robuste racer, der anvendes til naturpleje sjældent er syge. De tilpasser sig vejrliget og har en høj evne til at klare sig udenfor stalden, hvor de bevæger sig over store områder og græsser på både høje og lavtliggende områder. Netværksprojektet løber over de næste to år, og man kan allerede købe det økologiske naturkød nogle få steder. Projektet berører mange områder i forbindelse med naturkødsproduktion, og det helt overordnede mål er at bidrage med de nødvendige skridt til at gøre naturkød til et reelt forretningsområde.