BERRYMEAT - Nye markedsmuligheder med krydderier og bær i økologiske kødprodukter

2011

Projektet har haft som mål at fremme markedsbaseret vækst inden for økologien ved at udvide produktsortimentet af økologiske kødprodukter med nye spændende smagsvarianter.

Det er sket ved at udnytte urter og bær til biologisk konservering. Forskerne har udvalgt de danske bær og urter, der giver kødprodukter den bedste smag og et godt udseende. De har endvidere undersøgt, hvordan de økologiske forbrugere forholder sig til ny konserveringsteknologi med bær og urter, men også, hvordan forbrugerne forholder sig til de nye produkter både ved bedømmelser og i købssituationer. Projektet er afsluttet og gennemført i perioden 1. januar 2011 til 31. december 2013. Projektet var et samarbejdsprojekt mellem: Teknologisk Institut, MAPP-centeret under AU, AU-DJF, Hanegal A/S og Tulip Food Company.

Udfører/hovedansøger Teknologisk Institut
Øvrige samarbejdspartnere Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet
HANEGAL A/S
TULIP FOOD COMPANY A/S
HANDELSHØJSKOLEN I ÅRHUS
Projektets samlede budget DKK 6.840.000,00
Bevillingsstørrelse tildelt DKK 4.857.000,00